torsdag 6. juni 2013

Kyllingsalat med quinoa, tørkede tranebær og mandler

Enda en gang har jeg vært ute i verden og latt meg inspirere. På besøk hos ei venninne fikk jeg en fantastisk salat med tomater, tranebær, mandler og fetaost. Jeg hadde tenkt å lage en liknende salat, men så hadde jeg litt quinoa og kylling, så ble det denne salaten i stedet.

Kyllingsalat med quinoa, tørkede tranebær og mandler
500 g kyllingfilet
skall av 1/2 sitron
Saft fra /2 sitron
1 ts salt
3 ss smør

1 dl quinoa
2 dl vann

1 pakke babyleaf salat
6 tomater
50 g tranebær
1/2 rødløk
50 g skivede mandler
3 ss koriander
Saft fra 1/2 sitron
3 ss olivenolje

Ha kyllingen i en ildfast form, og ha på revet sitronskall, saft av 1/2 sitron salt og smør. Stek kyllingen på 200 grader til den er gjennomstekt. (68 grader eller ca 15 minutter) Del kyllingen i biter. Avkjøles

Skyll quinoaen, og kok den. Quinoaen skal koke i 15 minutter. Avkjøles

Skyll og tørk salaten. Del tomatene i små biter, rødløken i skiver, og hakk koriander. Bland alt sammen og ha i quinoa og kylling. Ha på sitronsaft og olivenolje og bland godt. Strø over mandler og tranebær.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar