torsdag 6. juni 2013

Rødbetesalat med feta og valnøtter

Jeg var innom Gordon Ramseys flymat på Heathrow forrige uke, og da bestilte jeg en rødbetesalat. Den var med fetaostkrem og valnøtter. Denne gangen laget jeg med bakte rødbeter, smuldret feta og nøtter.

4 rødbeter
100 g fetaost
50 g valnøtter
15 oliven
2 ss hakket persille
1 ss balsamicosirup
2 ss olivenolje
Pepper


Bak rødbetene med skall i ovnen på 175 grader i ca 1 time. De skal bli skrukkete. Ha på gummihansker og skrell betene. Dette kan du gjøre bare med hendene.

Del rødbetene i skiver, smuldre over fetaost, ha over valnøtter, oliven og persille. Ha på balsamicosirup, olivenolje og litt kvernet pepper.

2 kommentarer:

  1. Denne ser ut som noe man bør teste ut. Men istedenfor valnøtter: Hva med røykte mandler (fra innvandrersjappe)? Bruker ofte det i min kirgisistan-inspirerte rødbetesalat med eple (revet kokt rødbet, revet eple, olivenolje og mandler). De røykte mandlene er salte, noe som gjør seg ekstra godt synes jeg.

    SvarSlett
  2. Det høres godt ut. Da er det sikkert godt med tranebær på også.

    SvarSlett