torsdag 28. april 2011

Bento til begjær

 Jeg har tidligere vist at jeg er veldig glad i bentoboksen min, og nå gleder jeg meg ekstra til i morgen. Dessverre greier jeg ikke målet om å ha boksen i bruk til daglig, men noen ganger går det bedre enn andre;-)
I morgen, i anledning prinsebryllupet? Blir det:
  ·         Røkt laks med eggerøre
  ·         Blåmuggost med hjemmelaget kvedechutney
  ·         Scampi med asparges, mango og soltørket tomat
  ·         Kalkun med dadler og løk
  ·         Grønn salat
Min nye favoritt er scampi med asparges og mango, denne retten ble egentlig til ved et uhell, men du og du så god. Laget den første gang med appelsin, og nå med mango. Begge deler ble veldig godt.
Scampi med asparges, mango og soltørket tomat
Forrett til fire
Ca 250 g renset scampi
1 bunt asparges
½ pakke soltørket tomat i olje
1 mango eller 2 fileterte appelsiner
1 ss smør
Saft av ½ sitron
Pepper

Skjær asparges i ca tre cm lange biter, og forvell disse i kokende vann i ca tre minutter. Hell av vannet, og ha aspargesen i et dørslag. Del mangoen i biter eller fileter appelsinene, og ta vare på saften fra appelsinen. Del tomatene i mindre biter.
Smelt smøret i panna, og ha den forvellede aspargesen og tomatene i panna. Fres i ca et minutt. Ha i renset scampi og frukten. Press over saften fra sitronen. Når scampiene er rosa er retten ferdig. Pepre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar