mandag 30. november 2009

Superenkel blåmuggostdressing

Jeg lar meg fasinere av posene med dip-krydder som kan blandes inn i en boks rømme, til ferdig dip. Grunnen til fasinasjonen, er at jeg synes det er så usannsynlig vondt. Derfor prøver jeg i en hver anledning å misjonere litt for å lage sine egne, superenkle dipper og dressinger.

En av de største slagerene i sommer var rømmedip med blåmuggost. Det laget jeg slik:

3 dl rømme (Jeg brukte seterrømme, men du kan godt bruke lettrømme.
Ca 70 gram blåmuggost
1 båt hvitløk
Saft fra 1/2 lime
Pepper
En kvist rosmarin eller litt timian.

Ha rømme, saft fra en lime, hakket hvitløk, smuldret blåmuggost og rosmarin i en liten bolle. Kjør den gjerne glatt med stavmikser. Om du ikke har stavmikser, kan du hakke ingrediensene ekstra fint. Kvern over pepper. Jeg brukte ca fire runder med kverna.

1 kommentar:

  1. Vi har fått gassgrill i år, og har blant annet grillet burgere. Jeg tom på en god dæsj blåmuggost oppå burgeren. Det var godt det!

    SvarSlett